K uvedeným
monodramatům pár poznámek na okraj.
Vypátrání
skutečných duchovních otců těchto smrtelně vážně
myšlených hříček ponechávám detektivům ducha bystré
literární vědy, já se jen zmíním o studánkách, u nichž
jsem pívával, a chuť jejichž vod teď cítím na jazyku:
Krylov a jeho veršovaný „Trumf“, Galczynskiego
Divadélko Zelená husa, Jára Cimrmann, Hrubín „Dvakrát
sedm pohádek“, v prvé řadě ale šumící totáčové kazety
s nahrávkami divadelních her v přednesu samotných
autorů, tehdy dramatiků, dnes prezidentů.
Všechny hry vznikly z vnitřního podtlaku. Byv nucen
přinést k různým příležitostem nějaký ten prezent,
přinášel jsem kamarádům ze skupiny Prolog k výročí
jejich kapely „Honzu, který na
buben přišel“, Zapletalovi ku příležitosti křtu jeho
nové knihy „Kobovu
garáž“ a Robertu Křesťanovi k nové desce novou hru „Druhá
tráva“.
Monodrama „Jak Honza na buben přišel“ přetiskuji v
původní verzi, ačkoliv jsem ji chtěl (a stále chci)
zgruntu předělat.V archívu jsem totiž ke své velké
radosti objevil dlouho hledanou a málem oželenou
skvostnou literárně filozofickou
kritiku Lumíra
Tučka na ono monodrama, a kvůli souvislostem a Lumírovým
citacím přepisuji tedy „Honzu“ v originální podobě.

Jak Honza na buben
přišel
(30.10.1989)
veršované monodrama o 11 hlasech
věnováno kamarádům ze skupiny Prolog
Kobova garáž (18.3.1992)
monodrama
pro 3 osoby,6 zpěvaček a 1 hlas
Věnováno
Zdeňku Zapletalovi
Zubři (29.10.1992)
veršované monodrama
pro 4 osoby a 1 hlas
věnováno milé a roduvěrné Jarce Halamíčkové z Rožnova
pod Radhoštěm
Druhá tráva (14.12.1992)
veršované
monodrama se zpěvy pro 4 osoby dospělé, 4 osoby
nedospělé
a 1 hlas tvárný
Věnováno Robertu Křesťanovi |